Ambon
Administrátor
--- 8. 12. 2006
Z tisku
Komentář z tisku (na okraj papežovy turecké cesty)
Patrircha Ruské pravoslavné církve Alexij II. právě obvinil římsko-katolickou církev z nepřátelské politiky vůči Moskevskému patriarchátu na území SNS. Římsko-katolické duchovenstvo se snaží přimět pravoslavné věřící k přestupu do římsko-katolické církve. Patriarcha uvedl, že jestli se situace nezmění, budou kontakty s Vatikánem staženy na minimum.
Představitelé Ruské pravoslavné církev doufali, že s nástupem nového papeže Benedikta XVI. se situace zlepší, jelikož nový papež narozdíl od starého bude mít větší pochopení pro pravoslaví. Nad oprávněností těchto nadějí se vznáší otazník. Zatím pokračuje Vatikán v linii Jana Pavla II.: úsměvy pro média a symbolická gesta, jenže v praktické rovině každodenního církevního života "skutek utek".
Ostrá slova Alexije II. přišla v době, kdy se v Turecku setkal papež s konstantinopolským patriarchou ve velice přátelské atmosféře. Slova moskevského patriarchy nám mají demonstrovat, že fakticky rozhodujícím faktorem světového Pravoslaví je v současnosti Moskva. Ostatní autokefální pravoslavné církve nemají velkého významu. Světem vládne početnost, a proto skutečný význam má jedině názorová pozice Moskevského patriarchátu. Je tedy nutné si ujasnit, že vystoupení Alexije II. je autentickým pohledem na skutečnou situaci ve vztazích římsko-katolické a pravoslavné církve; slova ruského patriarchy mají tedy připomenout Římu, že skutečným partnerem v tomto dialogu není slabý a nevlivný Bartoloměj I., nýbrž Alexij II., která má skutečnou moc.
Otázka návštěvy papeže v Moskvě zůstává otevřená stejně jako dříve. Stejně tak i to, jestli už má papež vypracovanou ekumenickou variantu křížového tažení úsměvů a gest, jež použil na Turky.
RIA novosti, Credo.ru, "EAI" www.ekumenizm.pl
Poznámka českého překladatele:
Českou verzi celosvětové římsko-katolické propagandy, která se snaží zveličit co možná nejvíce setkání papeže s konstantinopolským patriarchou, jsme mohli vidět i v místních sdělovacích prostředcích. Patriarcha Bartoloměj nám zde byl představován jako: "duchovní vůdce pravoslavných křesťanů ve světě" či "nejvyšší duchovní 250 miliónů pravoslavných věřících" apod. Takové tituly neodpovídají realitě ani pravoslavné církevní struktuře, která nezná žádný papismus čili ani žádného "jediného vůdce" nebo "nejvyššího duchovního". Jestliže katolická církev prosazuje v médiích takovéto nepravdivé tituly cařihradského patriarchy, pak se buď jedná o tradiční římsko-katolickou přezíravost, která na všechny kolem hledí prismatem své vlastní církevní struktury (my máme papeže, takže i vy přece musíte mít nějakého svého papeže), a nebo (a to spíše) je to snaha dát vztahům mezi Vatikánem a Konstantinopolí nějaký dalekosáhlý význam, resp. zatlačit na všechny pravoslavné - čili zavázat je postojem konstantinopolského patriarchy.
Administrátor
--- 7. 12. 2006
Z tisku
Patriarcha Alexij znovu obviňuje Vatikán z "nepřátelské politiky"
Patriarcha moskevský a celé Rusi Alexij II. vyzval Vatikán, aby přijal konkrétní kroky pro ukončení nepřátelské politiky ve věci misie katolíků mezi pravoslavnými v Rusku a na území SNS.
"Pokračuje katolická misie v Rusku a dalších zemích SNS mezi lidmi, kteří jsou křtěni jako pravoslavní, a dále také krajně nepřátelská politika vedení Ukrajinské řecko-katolické církve (tj. římsko-katolické církve východního obřadu) vůči kanonické Ukrajinské pravoslavné církvi," pravil patriarcha 5. prosince v chrámu Krista Spasitele.
"Věřím, že Vatikán podnikne konkrétní kroky pro změnu situace k lepšímu," podtrhl Alexij II. Bez toho - podle jeho slov - budou setkání pravoslavných s katolíky nést jen protokolární charakter a "nepřinesou ulehčení lidem, kteří prožívají bolest způsobenou nebratrskými činy" katolických misionářů.
RIA Novosti. Credo.ru
jer. Antonij z Rumburku
--- 7. 12. 2006
V Rusku upálen kněz s rodinou
Село Прямухино, Тверская область, 3 декабря 2006 г.
В селе Прямухино Тверской области при невыясненных обстоятельствах при пожаре погибли в собственном доме православный священник Андрей Николаев, трое его малолетних детей и жена Ксения.
Отец Андрей сгорел с семьей в ночь с 1 на 2 декабря, об этом было сказано в сообщении архиепископа Тверского и Кашинского Виктора, которое было зачитано 2 декабря во всех храмах Тверской епархии, сообщает сайт "Православие и мир".
Матушка о. Андрея лежала в больнице, на выходные ее забрали домой. Дом был обожжен бензином и подожжен. Еще несколько месяцев назад священник Тверской епархии Андрей Николаев просил помощи и защиты. По сообщению УВД Твери, дело по убийству священника заведено. Началось следствие. С понедельника будет открыта горячая линия для связи с общественностью.
Как сообщалось 19 октября, "настоятель одной из церквей Тверской области отец Андрей Николаев каждую ночь с ружьем в руках охраняет храм от местных воров. Пьяницы не раз покушались на иконы и церковную утварь – разворовывали церковь и пропивали награбленное. Реальная угроза жизни висит и над самим отцом Андреем и его семьей. Почти все население деревни за небольшим исключением пьет по-черному, выменивая на алкоголь даже доски и бревна от собственных домов. Невероятными усилиями священнику удалось вернуть нескольких односельчан к нормальной жизни, и они стали его единомышленниками, но слишком многим в деревне не нравится упорство, с которым он пытается победить повальный алкоголизм. В результате недавно дом священника сожгли, и его семья осталась буквально на улице. Священник ждет помощи, потому что его возможности самозащиты крайне скудны. "Я не смогу выстрелить в человека, – говорит он, – выстрелю в воздух. Но вор будет стрелять в меня".
РИА "Новости" приводит слова священника Михаила Прокопенко, руководителя службы коммуникаций ОВЦС Московского Патриархата, прокомментировавшего события в Прямухино: "Произошедшая трагедия – печальное свидетельство того, до какой крайней степени озлобления человека могут довести многочисленные греховные пристрастия и греховная жизнь". О. Михаил отметил также, что в результате десятилетий безбожия и планомерного уничтожения традиционного уклада деревенской жизни, основой которого всегда были храм и церковная община, "сегодня служение сельского пастыря очень часто превращается в сражение один на один с разбушевавшейся греховной стихией".
"Часто получается, что вся агрессия людей, привыкших годами жить без Бога и попирать свою совесть, изливается именно на сельского пастыря", – заметил представитель ОВЦС. Вместе с тем, он подчеркнул, что, как показывает опыт, полноценная жизнь быстрее возвращается именно в те села и деревни, где наладилась жизнь церковная.
Просим помолиться о упокоении иерея Андрея, матушки Ксении и детей Давида, Анны и Анастасии.
jer. D. Dudáš
--- 6. 12. 2006
Uniatský komplot proti pravoslavným v Příbrami !
Všem pravoslavným věřícím nejen v Příbrami a okolí oznamuji , že díky řeckokatolickému biskupovi panu L.Hučkovi jsme byli vykázání z římskokatolického kostela Sv.Prokopa v Příbrami - Březových horách .
Ohledně předání kostela do naší pravoslavné správy se vedla jednání , která měla být uzavřena 6.12. t.r.
Mezitím se však pan Hučko obrátil na pana kardinála Vlka , takže jsme odsloužili tuto neděli 3.12. poslední sv.liturgii , hned po bohoslužbě jsme byli nuceni se z chrámu vystěhovat ....
Celou záležitost nechávám bez komentáře , sami si vytvořte názor o touze našich katolických bratří po bratrství a lásce .....
Dále oznamuji , že díky okamžité pomoci pana starosty MVDr.J.Řihaka se pravidelné pravoslavné bohoslužby budou konat v centru města - hřbitovní kostel Sv.Kříže u nemocnice . Info na tel. 777 223 812 jer.D.Dudáš - duch.správa v Rokycanech a Příbrami

Administrátorem Ambonu je Jan Baudiš,
pravoslavný kněz
Celkem v je v Ambonu již 1435 příspěvků (zde zobrazeno 3 příspěvků, od č. 28 do č. 31)
Několik rad pro badatele v archivu Ambonu.
Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno,
které je dostupné pod názvem "Archiv Ambonu" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že starší
jsou nahoře a novější dole, což je pro čtení archivu nejpříjemnější). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely
(pro začátek kliknětě na
"nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž Ambon v roce 2006 začínal, a pak klikejte na "novější",
čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 3 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na
tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).
Pohyb ve frontě příspěvků:
Skok na nejnovější - Várka novějších - Dávka starších - Skok na nejstarší

Audionahrávky promluv z pravoslavného chrámu v Jihlavě.